( HHO = Oxyhydrogen = Brownův plyn = plynná směs 66% VODÍK + 33% KYSLÍK vznikající při elektrolýze VODY )
VODÍK má oktanové číslo 60, čemuž odpovídá cetanové 33
HHO cca:
- Hybrid BENZIN / DIESEL + přídavné spalování HHO
- HHO = 66,6% VODÍK + 33,3% KYSLÍK
- až 2/3 spotřeba klasického paliva benzín / diesel
- až 1/3 emise = BEZPRAŠNÉ
- žádný koncentrovaný VODÍK
NOVINKY:
03.07.2015 - BMW 1: Tříválcový hatchback dostal vstřikování vody
03.07.2015 - BMW vstřikuje do motorů vodu, zvyšuje to výkon a snižuje spotřebu
07.08.2014 - LeefH2: vodíkový zachránce planety?
26.04.2014 - HHO workshop II. – 26.4.2014 – videozáznam
24.06.2013 - HHO aneb vodík v autě: Zázrak, nebo dokonalé placebo?
31.01.2013 - Vodík v autě - Zázrak, nebo dokonalé placebo?
21.05.2012 - Vědci z Islandu snižují spotřebu a emise. Pomocí vody
12.04.2012 - nova hlavní zprávy 12_4_012 o přestavbách na vodík
10.06.2011 - Duše K, 10.6.2011
Stanley Meyer - vodní palivový článek
Stanley Meyer - Auto na vodu - patenty a základní výzkum
VÝHODY HHO :
1) VÝZNAMNÉ SNÍŽENÍ EMISÍ VÝFUKOVÝCH PLYNŮ (cca o 60%)
ČISTŠÍ A DÝCHATELNĚJŠÍ VZDUCH VE MĚSTECH ČR
EN: EMISSIONS AND TOTAL ENERGY CONSUMPTION OF A MULTICYLINDER PISTON ENGINE RUNNING ON GASOLINE AND
CZ: EMISE A CELKOVÁ SPOTŘEBA ENERGIE PÍSTOVÉHO MOTORU
SUMMARY OF RESULTS Google easy translator PŘEHLED VÝSLEDKŮ
Zdánlivá rychlost plamene a měření energetické bilance byly použity k vysvětlení výkon a emisní rozdíly mezi benzínem a benzín obohacené o lahvích vodíku a vyrobené methanolu reformátora.
Za jediný zatížení a otáčky motoru stavu, motor multicylinder pracující s poměry chudá směs s nebo bez vodíku navíc dala tyto výsledky:
1. Přidání malé množství vodíku k benzínu vyrábí efektivní štíhlý provoz tím, že zvyšuje zdánlivou rychlost plamene a snižování zpoždění zapalování.
2. Skutečná minimální spotřeba energie byla stejná u benzínu a vodíku-benzín, i když minimální energetickou spotřebu rovnocennosti klesl z 0,79 na 0,67.
3. Emisní limity dodržovat klasické trendy s měnící se poměr rovnocennosti. Oxidy dusíku-of-emisní úrovně na minimální energetickou spotřebou ekvivalence poměry byly výrazně nižší vodíku a benzínu než u benzínu. Ve stejném poměru ekvivalence, v rozsahu praktický význam, emise NOx byly vyšší vodíku a benzínu, než u benzínu, protože vodík je vyšší vrcholové teploty spalování.
4. Benzín s vodíkem reformovanou dal nejvyšší úrovně emisí NOx. Reformátor musí produkovat plyn u vysoce dost teploty, aby se zabránilo kondenzaci vody nebo methanolu. Vysoká teplota přiváděné vody může způsobit vyšší teploty vrchol spalování a tím i vyšší úrovně emisí NOx.
5. Úrovně emisí uhlovodíků z vodíku a benzínu nesledoval trendy hlášené z nižší kompresní poměr-motory, v tom, že úroveň emisí uhlovodíků byly nižší vodíku na obohacování ekvivalence stupňůnad 0,80. Úrovně emisí uhlovodíků byly poněkud vyšší u vodíku-benzin minimální energy consumption ekvivalence poměrů. Nicméně, spalovací proces u benzínu s balenou vodík vyrábí nejnižší hladinu oxidu uhelnatého.
6. Parní reformace methanolu je potenciálně energeticky zachování způsob, jak vyrábět vodík na palubě. S uzavřenou smyčkou systém musí zachovat motoru reformátora stabilitu a optimalizovat celkovou výkonnost a efektivitu kombinované reformátor-systému motoru.
Lewis Research Center, Národní úřad pro letectví a kosmonautiku, Cleveland, Ohio, 15. března 1977,
505-05.
2) ÚSPORA PALIVA (BENZÍN +/- 20%) DIESEL +/- 30%) s HHO
NEVÝHODY HHO :
3) MOŽNÉ ZVÝŠENÉ OPOTŘEBENÍ motorových a výfukových částí (cca o 5-10%)
4) ILEGÁLNÍ POUŽÍVÁNÍ HHO V ČR zařízení není homologované pro provoz na pozemních komunikacích v ČR